2016 Aralık Bülteni

Ana Sayfa | Tüm Kategoriler
 
 
  • Atmosferdeki Karbondioksit Yoğunluğu 403,53 ppm Oldu

Atmosferdeki karbondioksit yoğunluğu Kasım ayında bir yıl öncenin aynı dönemine göre 3,37 ppm yükselirken, güvenilir sınırın ise 53,53 ppm üzerine çıktı. Havai’ deki Mauna Loa gözlem istasyonu tarafından açıklanan verilere göre bu değer geçtiğimiz ay 403,53 ppm seviyesine yükseldi. Atmosferdeki milyon parçaçık içindeki karbondioksit yoğunluğunu gösteren bu değerin 350 ppm’i aşması iklim değişikliği açısından güvenilir sınırın aşıldığı anlamına geliyor.
Bu değer son 800 bin yıldır 300 ppm seviyesini aşmamıştı. Atmosferdeki karbondioksit yoğunluğu fosil yakıt kullanımının çok düşük olduğu Sanayi Devrimi öncesinde ise yalnızca 280 ppm düzeyindeydi.

 

Temiz Enerji-Yakıt Pilleri

Günümüzde fosil yakıtlar hızla tükenirken benzin, dizel, kömür ve doğal gaz kullanımının yol açtığı küresel ısınma ile çevre kirliliği artıyor. Gelecek kuşaklara yaşanabilir bir Dünya bırakmayı hedefleyen Avrupa birliği ülkeleri, Türkiye, Çin ve ABD ile birlikte dünyanın en temiz teknolojilerinden biri olan yakıt pillerine odaklanıyor.
Süngersi yapısında bulunan mikro gözeneklere güvenle emdirilmiş hidrojen gazını oksijenle kontrollü bir şekilde yakan yakıt pilleri 1970’lerden bu yana uzay araçları ve denizaltılarda kullanılıyor, ancak günlük hayatta daha yeni yaygınlaşıyor.
New York Times Square meydanındaki Morgan Stanley genel merkezi ve diğer plazalar son 5 yılda elektrik kesintisine karşı yedek enerji sağlamak üzere yakıt pilleri kullanmaya başladı ama asıl atılım Avrupa’dan geldi. Norveç ve Almanya’ nın 2025-2030 yılları arasında fosil yakıt kullanan araçların satışının durdurulması için harekete geçmesiyle birlikte hem şebeke elektriği ile şarj olan hem de yakıt pili kullanan hibrit araçların önü açılmış oldu.
Avrupa Birliği’nin Grafen Amiral Gemisi Projesi’ne Türkiye’den katılan tek kurum olan Sabancı Üniversitesi, dünyanın en gelişmiş yakıt pilinin 2023 yılında kullanıma girmesi için çalışıyor.

 

Ergene’ den Zehir Akıyor
Tüm uyarılara rağmen Trakya’nın en önemli su kaynaklarından biri olan Ergene Irmağı’ndan zehir akmaya devam ediyor. Taş Köprü Anagöz mevkiinden 18 Kasım’ da Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yeterlilik belgesine sahip akredite laboratuvarlara analiz ettirilen numune sonuçlarına göre, Kimyasal Oksijen İhtiyacı (KOİ) “dördüncü sınıf kalite” su olarak ölçüldü.
Ölçüm sonuçları, belediyenin internet sitesinde yayımlandı. Raporda, Ergene Nehri’nin yıllık doğal debisinin yüzde 25 seviyesinde olduğu, geriye kalan yüzde 75 oranındaki debinin sanayi ve evsel kaynaklı atıksu boşaltımlarından kaynaklandığına dikkat çekildi.
Ergene Nehri’nde hedeflenen su kalitesinin sağlanabilmesi için deşarj standartlarında kısıtlama mecburiyetinin ortaya çıktığı, bu kısıtlamanın kirlilik ve atıksu arıtma tesislerinin çalışma performanslarının göstergesi olan KOİ parametresinde yapılmasının uygun olduğunun altı çizilerek, Belediyenin yaptırdığı analizlerde Kimyasal Oksijen İhtiyacı parametresini de içeren parametreler ile sıcaklık, pH, elektriksel iletkenlik, tuzluluk, oksijen doygunluğu ve çözünmüş oksijen parametreleri ölçtürülmüş olup veriler ışığında Ergene’nin suyu dördüncü sınıf su kalitesinde yer aldığı ortaya çıkmıştır.
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı eski Öğretim Üyesi Prof. Dr. Osman İnci, ortaya çıkan değerler sonrası çözüm odaklı çok acil eylem planına geçilmesi gerektiğini belirtmiştir.

 

Dizel Araçlara Yasak Geliyor
Meksika’nın başkenti Meksiko’da yapılan C40 Kentleri Belediye Başkanları Zirvesi, kentlerde hava kalitesinin geliştirilmesi ve karbon emisyonlarının azaltılması amacıyla tarihi bir adıma tanıklık etti.
C40 Kentleri olarak da bilinen “Büyük Kentler İklim Liderlik Grubu” tarafından yapılan açıklamaya göre, zirveye katılan Paris, Meksiko, Madrid ve Atina belediye başkanları yayımladıkları ortak bildiriyle dizel yakıtlı araçları 2025 itibarıyla trafikten tamamen men etmeyi taahhüt etti.
Paris Belediye Başkanı Anne Hidalgo, Meksiko Belediye Başkanı Miguel Angel Marcera, Madrid Belediye Başkanı Manuela Carmena ve Atina Belediye Başkanı Giorgos Caminis tarafından imzalanan bildiride başkanlar, “Elektrik, hidrojen ve melez yakıtlı araç kullanımını ellerindeki tüm yetki ve imkanlarla teşvik etme” sözünü verdi. Liderler ayrıca bisiklet kullanımını ve yaya ulaşımını teşvik etmek için de adımlar atacaklarını ifade etti.
Son yıllarda şehirlerdeki hava kalitesinin giderek bozulması, insan sağlığına dair kaygıları arttırdı. Dünya Sağlık Örgütü, dünyada her yıl hava kirliliğiyle bağlantılı 3 milyon ölüm vakası yaşandığını
açıklamıştı. Dizel araçlar, hem parçacık madde (PM) hem de azot oksit (NOx) emisyonu bakımından hava kirliliğini artırıyor. Solunum yoluyla insan ciğerine nüfuz eden parçacık maddeler, kalp, damar ve solunum hastalıklarına sebep olurken; azot oksit, yer seviyesinde ozon oluşumuna katkısıyla solunum rahatsızlığı olmayan insanlarda dahi nefes alma güçlüğü ortaya çıkmasına yol açabiliyor.

 

Dünyanın En Eski Su Kaynağı Bulundu
Kanadalı bilim adamları, bakır, çelik ve gümüş çıkarılan bir madenin 3 kilometre derinliğinde, en az 2 milyar yıldır bekleyen su kaynağı buldu.
Toronto Üniversitesinin yaptığı, ABD’nin San Francisco eyaletinde düzenlenen Amerikan Jeofizik Birliği sonbahar toplantısında tebliğ edilen çalışmaya göre, Kanada’daki bir madende 2013’te bulunan ve dünyanın en eski su kaynağı olarak bilinen 2,4 kilometre derinlikteki 1,5 milyar yıllık su kaynağından 500 bin yıl daha eski bir başka su kaynağı yine aynı madende keşfedildi.
Araştırma ekibinin lideri Prof. Dr. Barbara Sherwood Lollar, dünyanın en eski su kaynağının bulunduğu madende yaptıkları çalışma sonuçlarının, kendilerini daha derinlerde araştırma yapmaya sevk ettiğini belirtti. Prof. Dr. Lollar ayrıca, sıvının içindeki organizma izlerinin kendilerine bir “jeolojik zaman cetveli” sunabileceğini de belirtti.

 

Yönetmelik Taslakları Görüşe Açılmıştır.
– Atıkların Karayolunda Taşınmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı
Farklı mevzuata tabi atık türlerinin taşınmasına ilişkin esasların belirlendiği Atıkların Karayolunda Taşınmasına İlişkin Tebliğin, diğer atık mevzuatı kapsamında gerekli atıfların yapılabilmesi ve taşımaya ilişkin atık yönetiminin diğer kurum mevzuatlarıyla dengeli olarak yürütülebilmesi amacıyla, Yönetmelik olarak yeniden yayımlanması öngörülmüş olup, bu süreçte uygulamadan kaynaklı diğer gereklilikler ve bağlı mevzuat güncellemeleri de Yönetmelik Taslağına eklenmiştir.
Atıkların Karayolunda Taşınmasına İlişkin Yönetmelik Taslağına Bakanlığın internet adresinde (www.csb.gov.tr/gm/cygm/) sol menüde yer alan Mevzuat > Taslaklar başlığı altından ulaşılabilir. Söz konusu taslağa son görüş verilmesi tarihi 20 Ocak 2017’dır. Taslağa görüş vermek için taslak metin ile birlikte verilen görüş formatının kullanılması gerekmektedir.
– Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik Taslağı
Üyelik sürecinde bulunduğumuz Avrupa Birliği’nin, atıkların nihai bertaraf yöntemi olan düzenli depolama yöntemindeki genel esaslarının belirlendiği 99/31/EC sayılı Düzenli Depolama Direktifi ile yeni gelişmelere uyum sağlanabilmesi amacı başta olmak üzere hali hazırda uygulanmakta olan düzenli depolama tesisi uygulama projelerinin hazırlanması ve tesislerin inşaat kontrolüne, tesislere atık kabulü işlemlerine ve tesislerin işletilmesi, kapatılması ile kapatma sonrası kontrol ve izleme süreçlerine ilişkin çalışmaların veriminin ve etkinliğinin arttırılmasını sağlamak için “Atıkların Düzenli Depolanmasına Dair Yönetmelik Taslağı” Bakanlıkça hazırlanmıştır.
Söz konusu taslağa son görüş verilmesi tarihi 09 Ocak 2017’dir. Taslağa görüş vermek için taslak metin ile birlikte verilen görüş formatının kullanılması gerekmektedir.

 
 
×

DANIŞMANLIK TALEBİ

Danışmanlık istemek için aşağıdaki form ile bizlere ulaşabilirsiniz. Müşteri temsilcilerimiz en kısa sürede sizlere ulaşacaktır.